خانه / اخبار / فقط آموزش و پرورش معتقد به اجرای رتبه بندی معلمان است

فقط آموزش و پرورش معتقد به اجرای رتبه بندی معلمان است

 

۱۳۹۸/۱۱/۱۹

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نحوه اجرای نظام رتبه بندی معلمان، گفت: معلمان اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان را حس نکرده‌اند و ضرورت دارد که ایرادات طرح هرچه سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده؛«فرهاد فلاحتی» نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بسیاری از معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان انتقاد دارند، عنوان کرد: چیزی که در حال حاضر آموزش و پرورش در حال اجرای آن است، به هیچ عنوان رتبه بندی فرهنگیان نیست.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بارها درباره نحوه اجرای رتبه بندی فرهنگیان در کمیسیون آموزش و نشست‌های تخصصی بحث و بررسی صورت گرفته ولی آموزش و پرورش به بحث‌های کارشناسی اعتنایی نداشته و آنچه مد نظر داشته را اجرایی کرده است.

وعده حاجی‌میرزایی برای رفع همه ایرادات رتبه بندی فرهنگیان تا بهمن‌ماه
این نماینده مردم در مجلس افزود: دولت در زمینه اجرای نظام رتبه‌بندی هیچ لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرد در حالیکه ما انتظار داشتیم معلمان نیز در نظام رتبه‌بندی مانند وزارت علوم تعیین رتبه شوند و از رتبه مربی، استادیاری، دانشیاری تا استاد تمامی رتبه بندی شوند.

فلاحتی با بیان اینکه برای اجرای این سیاست‎ها حداقل، نیاز به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: این در حالیست که دولت فقط ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفت که این رقم نیز بدون ارائه هیچ گونه لایحه‌‎ای صورت گرفت.

کادر اداری آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی دیده نشده اند

وی، اجرای رتبه بندی فعلی را فقط اصلاح برخی از احکام دانست و گفت: افزون بر این یکی دیگر از ایرادات طرح فعلی، نبود نیروهای اداری در طرح رتبه بندی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: ایرادات این طرح باید هرچه سریع‌تر از جانب آموزش و پرورش احصا و برای حل آن تدبیر شود؛ متأسفانه در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش مدافع حوزه آموزش و پرورش نبوده بلکه توجیه کننده اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش است./

پایان پیام

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

bigtheme